Pejabat SUK perlis

Majlis Agama Dan Istiadat Melayu Perlis - Piagam Pelanggan

MAJLIS AGAMA ISLAM DAN ADAT ISTIADAT MELAYU PERLIS

istanbul evden eve nakliyat Takipçi satın al Takipçi satın al sohbet Şehirlerarası evden eve nakliyat Şehirler arası nakliyat bahis siteleri istanbul ofis taşıma Depolama bonus veren siteler kiralık bahis sitesi Smok Nord 4 bedavasohbetodalari.site Poppers Türkiye Evden eve nakliyat evden eve nakliyat istanbul şehirlerarası evden eve nakliyat eşya depolama Türkiye'den Almanya'ya evden eve nakliyat Almanya'ya ev taşıma fiyatları Gebze Evden eve nakliyat çolakoğlu nakliyat istanbul nakliyat istanbul evden eve nakliyat maltepe evden eve nakliyat bahçeşehir evden eve nakliyat adalar evden eve nakliyat beyoğlu evden eve nakliyat casino siteleri deneme bonusu veren siteler bahis siteleri deneme bonusu kilit taşı Ankara slot siteleri güvenilir bahis siteleri gaziantep escort gaziantep escort
pornhub pornohub porno deutsch porno gayporno free porno
Log Masuk

A- A A+
WARGA MAIPs

MAIPs STAFF MENU

Please click Log in button above to enter MAIPs staff menu section.

ORANG AWAM
PERKHIDMATAN
MUAT TURUN
faq eng contact eng feedback eng sitemap eng

 

 

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan

 Kami berjanji InsyaAllah: 

 

1. Memberi layanan mesra, berhemah dan bersopan santun kepada pelanggan dengan kadar segera setelah nombor dipanggil.

 

2. Menjalankan siasatan terhadap permohonan bantuan dalam tempoh 10 hari selepas permohonan diterima.

 

3. Meluluskan permohonan:

 

a. Bantuan pembinaan/ baik pulih rumah dalam tempoh tahun BERIKUTNYA bagi permohonan yang telah dipersetujui oleh pihak
jawatankuasa kariah atau pihak pemegang taruh (stake-holder).

 

b. Bantuan pembinaan/ baik pulih rumah dalam tempoh 1 bulan (serta merta) bagi permohonan kerana bencana alam.

 

c. Bantuan yang lain seperti sara hidup, perubatan, pelajaran dan sumbangan fisabilillah dalam tempoh 3 bulan.

 

4. Membuat bayaran bil-bil yang lengkap dan permohonan bantuan yang telah diluluskan dalam masa 14 hari dari tarikh bil diterima di Unit Kewangan. 

 

5. Mengeluarkan resit rasmi bagi terimaan wang zakat, wakaf dan sumber am pada hari yang sama.

 

6. Mengeluarkan penyata bayaran zakat tahunan kepada pembayar zakat melalui potongan gaji bulanan tidak melebihi 30 hari pada tahun berikutnya. 

 

7. Memproses permohonan harta wakaf dalam tempoh 30 hari. 

 

8. Mengeluarkan sijil wakaf kepada pewakaf dalam tempoh 7 hari dari tarikh pendaftaran hak milik harta wakaf.

 

9. Menyediakan perkhidmatan penerangan zakat/ wakaf/ dakwah dalam tempoh yang bersesuaian dari tarikh permohonan 
diterima.

Please publish modules in offcanvas position.