Log Masuk

A- A A+
WARGA MAIPs

WARGA MAIPs MENU

Sila klik pada butang 'log masuk' di menu utama untuk paparan menu warga MAIPs.
ORANG AWAM
PERKHIDMATAN
MUAT TURUN
faq my contact my feedback my sitemap my
faq my contact my feedback my sitemap my

 

 

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan

 

Kami berjanji InsyaAllah: 

1. Memberi layanan mesra, berhemah dan bersopan santun kepada pelanggan dengan kadar segera setelah nombor dipanggil.

 

2. Menjalankan siasatan terhadap permohonan bantuan dalam tempoh 10 hari selepas permohonan diterima.

3. Meluluskan permohonan:

a. Bantuan pembinaan/ baik pulih rumah dalam tempoh tahun semasa bagi permohonan yang telah dipersetujui oleh pihak
jawatankuasa kariah atau pihak pemegang taruh (stake-holder).

 

b. Bantuan pembinaan/ baik pulih rumah dalam tempoh 1 bulan (serta merta) bagi permohonan kerana bencana alam.

 

c. Bantuan yang lain seperti sara hidup, perubatan, pelajaran dan sumbangan fisabilillah dalam tempoh 3 bulan.

4. Membuat bayaran bil-bil yang lengkap dan permohonan bantuan yang telah diluluskan dalam masa 14 hari dari tarikh bil diterima di Unit Kewangan.

 

5. Mengeluarkan resit rasmi bagi terimaan wang zakat, wakaf dan sumber am pada hari yang sama.

6. Mengeluarkan penyata bayaran zakat tahunan kepada pembayar zakat melalui potongan gaji bulanan tidak melebihi 
30 hari pada tahun berikutnya.

 

7. Memproses permohonan harta wakaf dalam tempoh 30 hari.

 

8. Mengeluarkan sijil wakaf kepada pewakaf dalam tempoh 7 hari dari tarikh pendaftaran hak milik harta wakaf.

9. Menyediakan perkhidmatan penerangan zakat/ wakaf/ dakwah dalam tempoh yang bersesuaian dari tarikh permohonan 
diterima.

Please publish modules in offcanvas position.